Opis produktu:
Kodi i Brodek dostali misję specjalną. Mają do pokonania wiele tras z przeszkodami. Na niektórych muszą sobie wzajemnie pomagać, a na innych mogą sobie przeszkadzać. Kto okaże się sprytniejszy? Czy potrafią się dogadać? Pokażcie naszym bohaterom, jak powinni się zachować.
Ułóżcie kody z bloczków na tabletach i prześlijcie je na urządzenie główne - podłogę interaktywną lub komputer, na którym rozpocznie się rozgrywka.
Dwa tryby gry - współpraca lub rywalizacja, 6 rodzajów misji, 120 plansz.
Algorytmiczna gra sieciowa dla uczniów w wieku szkolnym i starszych, do gry w parach lub zespołach.
Jak to działa?
Prowadzący wybiera planszę na podłodze interaktywnej lub tablicy interaktywnej. Zadaniem graczy jest doprowadzenie bohaterów do mety poprzez ułożenie kodu z bloczków na urządzeniu mobilnym. Gotowe kody należy następnie przesyłać na urządzenie główne, na którym rozpocznie się gra.
Prowadzący ma możliwość pobrania od graczy ułożonych kodów, nawet jeśli nie zostały one jeszcze przesłane na urządzenie główne. W tym celu należy wybrać przycisk “Pobierz kod graczy”.
W sytuacji, gdy obaj gracze popełnili błędy w swoich algorytmach (np. bohater wszedł na niedozwolone pole lub nie dotarł do mety) mogą oni wprowadzić zmiany w swoich instrukcjach i ponownie przesłać je na urządzenie główne.
Po zaliczeniu danej planszy jest ona oznaczana na liście jako rozwiązana i gracze mają w tym momencie możliwość powrotu do niej w celu analizy swoich algorytmów wyświetlonych na Smartfloorze lub tablicy interaktywnej. Po przejściu do nowej planszy poprzednie rozwiązania są czyszczone.
EKIPA KODIEGO - programowanie wizualne:
Gra wyposażona w samouczek dla graczy
Przyjazne i zrozumiałe bloczki obrazkowe z instrukcjami dla bohaterów
Plansze w grze widoczne na podłodze interaktywnej i na tabletach
Podręczna pomoc dla graczy w postaci miarki liczby kroków i podpowiedzi dla pól akcji
Podświetlenie aktywnego bloczka w kodzie w trakcie rozgrywki
Możliwość naprawy błędnego kodu
Podgląd listy wyboru plansz na tabletach graczy
Komunikaty wyników rozgrywki na tabletach graczy
Możliwość powrotu do bieżącej planszy po jej rozwiązaniu w celu analizy rozgrywki
Zapamiętywanie numerów plansz, które zostały już rozwiązane
AKTYWNE WSPARCIE ROZWOJU UCZNIA
Percepcja wzrokowa: rozpoznawanie układów plansz, rozróżnianie obiektów. Śledzenie postępów wykonywanego kodu i ruchów bohatera na planszy.
Myślenie analityczne: analiza sytuacji na planszach, planowanie ruchów, przewidywanie kroków przeciwnika. Liczenie długości algorytmów.
Rozwiązywanie problemów: poszukiwanie sprytnych rozwiązań dla planszy. Poprawianie kodu po wystąpieniu błędu podczas rozgrywki.
Funkcjonowanie w grupie: współpraca w parach lub grupie przy wytyczaniu wspólnej ścieżki dla bohaterów. Rywalizacja w misjach, w których postaci konkurują ze sobą.
Orientacja przestrzenna: układanie ciągu instrukcji sterujących bohaterem. Rozróżnianie kierunków i położenia pól względem postaci.
Programowanie: poznawanie konstrukcji programistycznych. Umiejętność wykorzystania pętli iteracyjnej i wyrażenia warunkowego w tworzonym algorytmie.
Trening pamięci: zapamiętywanie ruchu postaci na planszy w celu ich odtworzenia w kodzie na tablecie (misja Duch).
Znajomość technologii: posługiwanie się udostępnioną technologią (obsługa tabletu i podłogi interaktywnej) zgodnie z ustalonymi zasadami.